Baru n̷ikah 2 bul̷an, isteri h̷amil 3 bul̷an. Tp pel̷ik muk̷a an̷ak xsama, rmbut kerinting kul̷it gel̷ap

Aku bernikah pada tahun lepas, isteri aku ni seorang perempuan yang cantik, lemah lembut, reti masak, pandai jaga makan dan minum aku, hormat mak ayah aku, pandai mengaji, pandai solat, serba serbi dia pandai.

Selepas 2 bulan nikah, isteri aku disahkan hamil 2 bulan ada ke patut? Bila malam pertama je aku dah tahu memang dia pernah disentuh, bila aku tanya kenapa boleh jadi macam ni?

Pertama dia tak mengaku, aku paksa dia mengaku akhirnya dia pun mengaku. Dia cakap masa aku pergi ke umrah dia pernah terlal4njur dengan seorang lelaki yang dia kenal di med1a soc1al dan masa tu kami sudah pun bertunang.

Dan aku tanya berapa kali? Dia cakap dah banyak kali sampaikan tak terkira. Dan masa aku dah balik dari umrah pun dia masih berhubung dengan lelaki itu.

Allahuakbar. Sejak malam tu aku dah mula berubah, aku tak boleh terima dia buat macam ni kat aku, aku tak pernah sentoh mana mana perempuan, tapi kenapa ini yang aku dapat.


Sejak malam pertama kami bernikah tu, aku jadi benci tengok dia, walau dia cuba ambil hati aku, tapi hati aku dah hncur berkeping keping.

Aku selalu bayangkan bila bersama dia, macam tu lah dia bersama orang lain. Jangan salahkan aku sebab dia lah aku jadi macam ni.

Aku tak sangka perempuan sebaik dan sesolehah dia rupa rupanya sudah rosak. Jangan salahkan aku kalau aku berfikir seperti ini sebab masa aku nikah, isteri aku sudah bukan perawan.

Selepas kami nikah, adalah aku sentuh dia dalam 3 kali je, tu pun selepas dia buat pengakuan memang aku rasa jijiik nak sentoh dia. Dah 3 kali sentoh je takkan dah hamil? 2 bulan nikah, 2 bulan juga dia hamil? Tak masuk akal kan?

Jangan jangan masa nikah dengan aku dia memang dah hamilkan anak orang lain. Aku ada tanya dia, kenapa hamil terlalu awal? Orang lain ke hamilkan dia?

Dia menangis kata kata tu anak aku, katanya dia nak berpisah lepas lahirkan anak, sebab aku tak hargai dia.

Aku tak hargai dia? Kalau dia hargai aku, dia tak akan layan lelaki lain di saat kami sudah pun bertunang. Kenapa min? Aku jaga dia sebaik mungkin.

Aku tak pernah buat benda jahat, aku hormat dia, aku nak jaga kesucian dia, tapi ini yang dia balas kat aku. Aku sedih campur kecewa.


Nak berpisah dia tu tak mungkin sebab aku nak dia jadi pas4ngan aku sampai bila bila sebab hanya dia seorang sahaja wanita yang aku cinta. Tapi kenapa dia buat semua ni?

Ya Allah Walaupun dia buat semua ni min, aku masih layan dia baik, nafkah zahir dia memang aku bagi, cuma nafkah batin je aku tak bagi sebab bila bersama dia, aku terbayang bayang dia akan bersama orang lain. Aku jadi trauuma.


Bukan aku tak pernah nak sentuh dia. Tapi bila nak sentuh, aku teringat benda tu. Bukan senang aku nak dapatkan dia, ayah dia tak berapa nak suka aku, yelah aku kerja biasa biasa je.

Walaupun kerja gov gred aku renda takat spm je. Sedangkan mereka semua keluarga terhormat.

Mak ayah dia dah balik haji berkali kali. Isteri aku khatam al quran berkali kali. Mereka dari keluarga yang hebat. Kaya raya dan terhormat.


Sedangkan aku. Hanya lelaki kampung yang datang ke kota hanya untuk mencari rezeki. Aku tahu aku salah sebab buat dia begini. Tapi aku cuba lupakan semua ini.

Lagi lagi bila dia mula sarat dan nak bersalin. Rasa sayang aku pada dia mula nak kembali. Aku nak cuba lupakan kisah silam dia.

Yang jadi masalah min, lepas isteri aku melahirkan anak, anak tu kuulit gelap, rambut keriting dan rupa anak tu tak sama macam aku.

Lagi lagi aku ni berkuulit cerah isteri aku pun sama, rambut kami lurus tapi anak itu kuulit gelap rambut dia keriting.

Aku cuba bersangka baik, aku cuba sayang anak tu dan anak tu pun manja dengan aku. Panggil aku daddy, sayang aku, jadi penghibur dan pengerat kasih sayang kami. Tapi aku masih rasa tak selesa.

Lagi lagi bapak mertua selalu s1ndir s1ndir kenapa rupa anak tu lain? Katanya pak mertua mesti keturunan saya rupa macam tu sampai cucu dia lahir jadi macam tu. Allahu aku terpaksa telan h1naan itu.

Isteriku pun sekarang sudah tidak bekerja. Sebab aku nak dia duduk rumah jaga anak. Nafkah dia pun aku tunaikan.


Aku dah mula mula nak sentuh dia cuma aku masih curiga dengan anak itu, anak perempuan yang dibinti nama aku.

Perlu ke aku senyap senyap buat test DN4? Kalau terbukti anak aku. In sha Allah aku terima kalau sebaliknya? Ada kah aku boleh jadi wali anak itu, macam mana dengan surat lahirnya yang di bin nama aku?

Aku buntu. Aku taknak berpisah tapi aku tak tahu nak buat apa. Aku masih sayangkan dia. Cuma aku rasa tak selesa macam ni. Keluarga aku semua tak tahu pasal ni. Mak ayah aku sayangkan anak tu. Tolong aku.

Ramai terkesan dgn perkongsian ini, apa reaksi warganet

Zailani Mohd, Sabar aje lah bro. Dah ternyata mlm pertama isteri dah mengaku bukan perawan. Tak kan nak tanggung lagi kecewanya. Bincang elok2 dan buat keputusan sebaik mungkin.

Tentang hinaan parents mertua jelas dgn sebaik2 nya tentang perangai sebenar anaknya. Biar diorang tahu siapa sebenar yg patut d hina. Just pendapat peribadi saya ni. Fikirkan tentang masa depan bro. Hidup perlu d teruskan bro.

Ryana Hani, Terkenan boleh jd gak. Skrg ni tgk ramai mak pak melayu ghupa ank sebijik Korea pun ada. Hari2 tgk cite Korea katanya. Adik aku pun lain machiam dia pya gelap kami smua putih (cerah melayu laaa mana ada putih susu pun) mak pak pun cerah.

Mak aku ckp dia lahir bulan gelap haha..ada jugak k3s oversea tu ghupa ank xlawa sb mak dia mmg asal xlawa tp buat pmbdahan plastik bagai comeiiii tu..cer p buat DN4 abih cita.

Rosyidah Mokhtar, Bab anak tu kau patut buat DN4 test. Sebab kalau bukan anak kau berdosa berbintikan kau. Nak2nya time dia nikah nanti. Bab bini kau kau bincang la baik dgn dia.

Kalau kau sayangkan dia kau toksah la kau ingat salah silap dia lagi kalau dia dah bertaubat. Kalau kau rasa tak boleh terima dia pulangkan balik kat mak bapak dia cara baik.

Syafira Hanim, Klu cinta itu buuta….cantik dimata kasar bkn dimata hati…inilah akibatnyer…salah siapa?….islam mendidik cara harmoni…

Baginda R/Saw pun ada menyebut…nk mencari pas4ngan hidup, biar beragama, berketurunan, dll yg dtuntut demi kebaikkan masa depan, bukan hentam keromo.

Habin Izati, Pergi la buat ujian DN4 bang.. Ramai netizen acah2 bagos dieorg x hadap ape yg ko hadap… Dripada pnulisan ko nie pon jelas ko lebih kpade kecewa istri ko cvrang.. bukan pasal anak sgt… Semoga urosan ko dpermudahkan.. ak x anggap ko buruk sangka sbb ape yg ko sangka tu berasas.

Ida Noor, Ade member 2 org abgnye : 1 rupa cina, 1 rupa india…padahal bapa yg sama. Adik beradik lain elok je muka melayu. Sbbnye masa mak dia mengandung 2 abgnye tu: maknye x suka, meluat tengok muka n siap gaaduh mulut dgn 2 bangsa tu

Moral di ats ibu masa mengandung bersihkan hati. Jauhkn rasa benci pd org, takut terkenan dekat anak.

Nak mudah citer, xyah gduh2 dgn bini. Buat je ujian dn4 test. Kalau bukan anak pun, jika isteri dh bertaubat, bagilah peluang n bimbinglah ia jd isteri yg baik.

Rozita Salleh, Sya dlu kawin bln 3 , bln 11 thn yg sma dah melahirkan chyamata .apa yg x logiknya klu rezki dtg awal . Tgtg rupa ank lain tu , sebaiknya g lh buat dn4 utk Jga hukum ugama.

Klu PON bkn ank awk nti , jgn lh Smpai berpisah kasih . Jagalah sebaiknya amanah yg tlh di tentukan , yakinlah ada pahala menanti utk suami yg baik mcm awak.

Fadilah Ramly, Rambut curly biasa nya dominan. Kalau salah seorang mak atau ayah rambut curly, anak akan curly. Rasanya bukan anak awak. Tapi alhamdulillah awak terima dan sayangkan dia. Peliharalah dia. Tapi jangan nikahkan bila dia dewasa nanti.

Azizah Azman, mcm saya bertunang 3bln je ..nikah org kg mengata saya dah mengandung bertunang x lama Allah nk tunjuk saya nk mengandung sampai stahun br melekat…masing2 yg mengata semua ada anak zuriat anak luar nikah.

Anggerik Desa, Sebaiknye prgi counseling..bnykkn solat tahjud mohon petunjuk Allah..jika was2 buat jek DN4 test..x perlu cerita kat public satu dunia tahu AIB istri..

Isteri amanah awk..walau dia pernah. melakukan kesalahan..Awk tetap kne jga Aib dia..x de yg sempurna di dunia ini termasok awk..melainkn Allah jua.

Abg Roslin, Aku bernikah tahun lepas, isteri aku seorang perempuan yang cantik, lemah lembut, reti masak, pandai jaga makan minum aku, hormat mak ayah aku, pandai mengaji, pandai solat, serba serbi pandai.

Terimalah taubat dia. Bukan senng nk dpt istri pandai jaga mkn minum suami.Yg hantaran rm10k Pun belum tentu bgun pg sediakan makan minum suami dan parent, fikir²kan xperlu nk test DN4 bagai, ia akan meruntuh kan msjid yg dibina, Solat dan pandai mengaji masyaa Allah.

Bertuah bila dh jumpa jgn lepas.Ini kesah masyarakat ..baca boleh komen jangan.. Penulis hanya bercerita yg natizen sebuk itu ini dh kenapa, tak baca ke ini kesah luahan hati. Carilah istri yg boleh membawa mu kesyurga , padamkan masa silamnya.

Rozita Ana, Sedap je ppuan tu, merasa mcm2 jenis, masa buat x igt dosa pahala, bila dh berisi,jd kn org lain mngsa, pastu mintk org terima kita dn ank kita,dara hlng sbb bsukan la mcm2 alasan,ppuan baik utk llaki baik, llaki baik utk ppuan baik dh xujud ke zmn skrg ni..

yg baik tu kna telan, kena redho, kna terima wlu tau ppuan tu x baik.. Nk kata ank tu ank dia mcm mna klu rupa langsung x mirip ssiapa, kuulit dn rambut kerinting melekat ats kepala, mst la dia rasa pelik..

Klu tkat itam sikit2 tu lain, ni itam mcm awang itam.. tmbah wf sndiri mngaku dh pernah trlanjur bkali2,lg la ptut ada rasa curiga, klu dia cita kt sosial media pn, bukan dia buh nma kita nk kata dia cita aib bini dia..

sapa mkn cili dia la patut trasa pedas.. bila bkali2 dia buat, nti dh lama kawen, klu dia rasa kkurangan suami dia, x mustahil dia berani mkn luar lg.. Wlu aku ppuan tp aku harap llaki baik ttp utk ppuan yg baik.

Azizah Nor, Mungkin isteri terkenan kot??. Kalau masih ragu², sebaiknya buat DN4 test. Cari kepastian untuk hiilangkan segala rasa dlm diri. Masa buat DN4 tu, byk² istighfar dan bersabar. Ape pun keputusan, terima dgn hati yg ikhlas dan tabah. Kalau anak tu, bukan anak awak..

fikirlah ape yg patot dibuat. Jgn dibuka aib isteri di media social sebaliknya duduk dan bincang hal ni empat mata bersama isteri. Dari hati ke hati. Pastu jika rasa diri cukup kuat untuk ketengahkan pada ibu ayah memasing..

Buatlah. Kesian anak kecil tu tak salah. Awak pun tak salah. Jgn menghukum diri. Jgn menghukum si isteri. Dah ini ketentuan Allah untuk awak dan dia hadapi. Fikir dgn tenang ya. Semoga Allah permudahkan urusan awak. Aamiin.

Note: tak semua yg bertutup litup, sopan santun, angguk sana sini tu baik. At times, ni semua cara menutup identiti sebenar. Contoh, cerita ni. Aduhh.

Suzana Ahmad, Kalau nk dikira warna kul1t..x semestinya semua anak sama warna kul1t…contoh mcm sy, anak no 1 dgn no 3 putih..yg lain mcm biasa je kul1t sawo matang, kalau nk kepastian..

sila buat test dn4.. lagi 1, pada pendapt sy..maafkan la istri awk tu atas kesilapan dia..jika sekrg ni dia dh berubah. manusia biasa yg pernah buat kesilapan.. ni semua ujian hidup buat awk…sabar selagi mampu.

Pihak MediaPortal tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.


LihatTutupKomentar

HISTATS