Niat Nak ‘Bankin’ Duit Gaji Pertama Untuk Lbu, Sekali TersaIah No Akaun. Bila Mlnta Balik Duit, Lni Jwapan Orang Tu Buat RamaiGeram


Siapa je tak gembira bila dapat g4.ji pertama. Orang kata walaupun sikit itulah hasil penat lelah kita dan rasa teru.ja nak bagi duit pada ibu bapa di kampung tu lain sikit per4saa.nnya.

Sama seperti gadis ini yang memberitahu dia baru sahaja dapat gaji pertama. Tapi nasib tidak menyebelahi untuk dia mengha.ntar duit kepada ibunya selepas tersalah memindahkan wang ke akaun orang lain.

Dalam rak4.man video yang dikongsikan seorang pengguna Faceb00k di laman K1sah Kita, gad1s tersebut mencer1takan dia pada mulanya mahu membuat kejvtan pada ibunya. Dia juga teringat nombor akaun yang pernah diberi ibunya. Tanpa dia lakukan sem4kan kali kedua, dia terus memasukkan wang ke akaun tersebut.

Semasa membuat trans4.ksi pem1ndahan w4ng, dia meng4kui cu4i kerana tidak melihat nama pemegang akaun tersebut. Dia hanya menyedari tersalah masukkan wang selepas ibunya member1tahu nama di dalam res1t adalah nama orang lain.

“Kononnya nak surprise mak aku..Dulu aku pernah tolong mak aku buat p4yment, mak aku pernah hantar nombor akaun tu. Aku semangat sangat nak bank in duit tu, aku pi bank in dekat akaun tu. Aku tersilap nomb0r ak4un. Aku tak check pun nama yang aku bank in tu.

“Lepas tu aku bagi lah resit tu kat mak aku, aku kata ‘mak ni g4ji pertama bulan ni. Tak banyak tapi adalah nak bagi’. Tiba-tiba mak kata bank in dekat siapa, mak tak dapat pun. Tu nama orang lain tu,” luahnya.

Dia kemudian menghubungi orang tersebut untuk meminta semula wang berken4an tetapi mendakwa pemilik akaun itu agak payah nak balas mesej di WhatsApp dan menjawab panggilan telefon.

Dia kemudian memberitahu bahawa pemilik akaun tersebut meminta untuk dia sedek4h sahaja wang tersebut.

“Aku bukan tak nak sedekah, tapi aku dah niat nak bagi mak aku,” katanya sambil men4ngis.

Luahan tersebut mengund4ng s1mpati ramai kerana memahami apa yang dil4lui g4dis itu. Namun ada juga yang menegur kecu4ian g4dis itu sendiri dan menas1hatkan agar selepas ini lebih berhati-hati.


LihatTutupKomentar

HISTATS